loader-logo
  • مشتری

    ساخته های فلزی اصفهان
  • مسئولیت

    مشاور
  • ماموریت

    بازآفرینی برند و تدوین استراتژی ارتباطی و توسعه محصول
  • سال

    1400
  • چالش اصلی

    ما که هستیم؟
  • وبسایت مشتری

داستان فولاد کوثر داستان تقابل اراده و چالش بود. مجموعه مدیریتی فولاد کوثر سالها بود که در حوزه بازرگانی آهن و فولاد مشغول بودند و حالا بر اساس تحلیل های مفصل فنی قصد داشتند قدم به مسیر پر چالش تولید بگذارند.

این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ به همت و همفکری تعدادی از مهندسین با سابقه و مجرب در زمینه تولید و تامین انواع لوله های فولادی آغاز و وارد عرصه سازندگی در صنعت آب و فاضلاب و فولاد کشور گردید. با توجه به دو دهه فعالیت و تجربه در این حوزه در سال ۱۳۹۴ مطالعات اولیه جهت آغاز فرایند تولید و احداث کارخانه لوله سازی با روش اسپیرال در دستور کار قرار گرفت . لذا پس از انجام مطالعات ، در ابتدای سال ۱۳۹۶ فرایند اجرایی آغاز و با عنایت خداوند متعال در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ فاز اول با ظرفیت ۶۰.۰۰۰ تن به بهره برداری رسید. با توجه به توانمندی های این مجموعه، فاز دوم به ظرفیت ۱۲۰.۰۰۰ هزار تن در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید.

  • تغییر استراتژی فروش و بازاریابی
  • فقدان استراتژی برند
  • باز مهندسی پایپ لاین فروش
  • مدیریت روانی تیم فروش با توجه به بزرگتر شدن اهداف فروش
  • ورود به بازار تولید لوله های فولادی
  • کسب سهم حداقل x%  از بازار لوله های فولادی در داخل کشور
  • ورود به بازار صادرات
  • افزایش توانمندیهای تیم فروش
  • توسعه خدمات 
  • تقویت رابطه با شبکه پیمانکاری و توزیع
  • یکپارچه شدن ارتباطات

برای هر پیشرفتی ما نیاز به یک زیرساخت (فونداسیون) خوب داریم. طراحی برنامه های توسعه سازمان در جهات مشخص شده با استراتژی مناسب میتواند نتایج بهتری بهمراه داشته باشد. استراتژی صحیح تمامی فعالیت ها را هماهنگ و هم جهت میکند.

طراحی
هدف
پایپ لاین بازاریابی و فروش
افزایش اثربخشی تیم فروش
برنامه توسعه خدمات
افزایش قدرت رقابت

چگونه

چگونه استراتژی را طراحی می کنیم؟

برند سالم و موفق برندی است که ارتباط بین هویت و ماهیت آن صحیح تعریف شده باشد. در غیر اینصورت فعالیت های برند سازی جز آرایشی موقت نخواهد بود.برای استخراج استراتژی صحیح برند ناچاریم تا استراتژی کسب و کار را بازخوانی و در صورت نیاز اصلاح کنیم

درست است که برند یک موضوع است که مستقیما با سمت راست مغز ما که بخش درک احساسات ماست کار دارد اما زیر ساختی که نیاز دارد دقیقا در بخش چپ مغز ساخته میشود. جائیکه استراتژی های توسعه محصول و خدمات ما، رقبا، قیمت ، تامین کنندگان و .... قرار دارند.

نقطه طلایی نقطه تلاقی 3 فضای : برنامه ها و استراتژی رقبا و روندهای مطلوب مشتریان در آینده و پتانسیل های ذاتی کسب و کار ماست. ما برای تشخیص روندهای آینده (Consumers future trend's) نیاز داریم تا فرآیندهای آینده پژوهی Futurology را بدرستی بکار گیریم.با ارزیابی دقیقتر دو جزء دیگر یعنی رقبا و ما بخشهایی از راه حل نمود خواهد کرد. خبرگی و خلاقیت در خلق زنجیره ارزش پیرامون DNA کسب و کار ابزارهای ما در تکمیل استراتژی برند ، بازاریابی و فروش شما خواهند بود.

پس از تدوین پایپ لاین های بازاریابی و خدمات و انطباق خدمات و زنجیره ارزش با آن و تکمیل فرآیند صحه گذاری زمان شروع اقدام عملیاتی برای توسعه خدمات و محصولات و تصحیح فرآیندها است. در این مرحله تمامی واحدها و بخشهای سازمان با موضوع لزوم تغییر و چالشهای آن مواجه خواهند بود.

خدمات جدید

هویت و ماهیت یک برند ارتباط ناگسستنی با یکدیگر دارند. همانطور که لباسی که میپوشیم باید قواره و سایز ما باشد قبل از آنکه هویت برندمان بتواند ابراز شود باید مطمئن باشیم که آیا کسب و کار ما در قواره این هویت ادعا شده هست ؟ سوال بسیار سخت و گاه هم پاسخهای تلخی دارد. پس قبل از هر ادعایی ماهیت برند را بر اساس استراتژی مشخص شده بازسازی میکنیم. این بازسازی مشتمل بر فرآیندهای جدید، آموزشهای جدید، محصولات و خدمات جدید خواهد بود.

خدمات جدید فولاد کوثر در قالب اپلیکیشن و نرم افزارهایی است که روند خدمت به مشتریان را تسریع و تسهیل می کنند.

زمانیکه فونداسیون (استراتژی ) طبقات ( محصول، خدمات، تجربه فرآیند) ما به بلوغ لازم رسید زمان آنستکه نمای ساختمان (هویت برند) را نیز منطبق با همان استراتژی ترسیم کنیم. حالا زمان آن میرسد که از سمت چپ مغز به سمت راست مهاجرت کنیم . اعداد و ارقام و برنامه ریزی ها و استراتژی ها بایستی بتوانند در قالب رنگ و نماد و فرم و احساساس جلوه کنند.

وحید محمودیان بر اساس خطوط راهنمای استراتژیک برند تدوین شده کار بازطراحی هویت بصری برند را شروع کرد. مفهوم رضایت مندی مشتری و تلاقی آن با صنعت تولید لوله های اسپیرال ما را به سمت فرم مطلوب لوگو راهنمایی کرد. ترکیب حس رضایت مشتری با فرم ساخت لوله های اسپیرال لوگوی جدید کوثر بود. امتداد این فرم و رنگ در تمامی نقاط تماس برند ضرب آهنگ مشخصی را برای بیننده خواهد داشت.

cropped-my-pic-512-512.png

بزرگترین چالش برای تیم کوثر رد شدن از موانع ذهنی بود که سالها بدان خو گرفته بودند. شکستن این سدها بدون همکاری خود پرسنل این تیم میسر نبود

-


Previous

Share On