loader-logo
  • مشتری

    لوازم خانگی دِوو
  • مالک

    گروه صنعتی انتخاب
  • مسئولیت

    مدیر پروژه
  • ماموریت

    تدوین استراتژی برند / توسعه محصول و خدمات
  • سال

    1398
  • چالش اصلی

    دوو چیست؟
  • وبسایت مشتری

پِی‌پاد خدمت جدید بانک پاسارگاد است که با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در اسفند ۱۳۹۶ وارد بازار شد.
در ابتدا راهکار پِی‌پاد با هدف ارائه خدمات مبتنی بر تکنولوژی NFC و ایجاد تحول در عرصه پرداخت های خُرد روزمره، از طریق تلفن همراه هوشمند و در شهرهای مشهد و قزوین عرضه شد.
با شروع تحریم ها و عدم امکان بهره مندی از این تکنولوژی به صورت گسترده از نسخه جدید پِی‌پاد در سال ۱۳۹۷ و با تغییرات عمده رونمایی شد.

امکانات نسخه جدید پِی‌پاد که قابل استفاده برای همه دارندگان گوشی هوشمند (اندروید، IOS) می باشد، خدمات متنوع پرداختی از جمله کارت به کارت، پرداخت قبض، استعلام و پرداخت خلافی خودرو و غیره را شامل می شود.

 

مگا اپ یا متخصص ؟
این یکی از مهمترین سوالات حوزه اپلیکشین های پرداخت است. عمده اپلیکیشن ها خدمات پرداخت با توجه به تقاضای مشتریان و انتخاب های ممکن به سراغ گزینه تنوع خدمات پرداختی می روند و بمرور تبدیل به یک مگا اپ میشوند.

  • افزایش نصب اپلیکیشن 
  • کاهش ریزش مشتریان
  • افزایش تعداد استفاده از اپلیکیشن توسط مشتری
  • استراتژی برند
  • استراتژی ارتباطی
  • استراتژی توسعه محصول و خدمات
  • کمپین یادآوری برند و پروموشن های فروش

موج سنگین ارتباطات اینترنتی دنیای جدیدی را برای پژوهشگران برند باز نموده است. با توجه به اینکه رفتارهای اینترنتی لزوما تابعی از رفتارهای اجتماعی سنتی نیست این رفتارها هنوز معادلات پیچیده تری برای ما هستند و شناخت آنها دشوارتر. بدون دسترسی و مطالعه داده های بزرگ Big Data پرداختن به موضوع برند در فضای مجازی کاری دشوار و کم اثر خواهد بود.

طراحی
هدف
استراتژی برند و بازاریابی
افزایش قدرت برند
استراتژی تولید سرنخ
افزایش نصب
استراتژی CRM
کاهش ریزش مشتری

چالشی بنام رفتار اینترنتی

چگونه رفتارهای اینترنتی را بشناسیم؟

بخش بندی کاربران اینترنتی با عینک رفتار شناسی در واقع تلفیقی از داده های بزرگ و مدلهای رفتارشناسی است. در هریک از گامهای این پروژه ما نیاز داشتیم تا بدانیم عوامل پیشران خرید و ترویج یک اپلیکیشن بر اساس مبانی رفتاری چه چیزی خواهد بود. این بخش از پروژه چالشی مهیج و آموزنده برای همه تیم بود.

دنیای اینترنت و تراکنش های دیجیتال شخصیت و رفتارهای خودش را دارد. آنالیز این شخصیت ها و رفتارها در پروژه پِی پاد با دقت و با عمق کافی صورت گرفت تا یک نقشه راه ارتباطی برای ما روشن شد. مسیر راهی که بتواند هم آینده پِی پاد را ترسیم کند و هم توانمندی های پِی پاد را در زمان رقابت بخوبی بکار گیرد.

اکنون اسناد بالادستی برند پِی پاد آماده شده اند و گام بعدی طراحی استراتژی توسعه خدمات این برند بود.

در حوزه تجارت الکترونیک همچنان اصول ساخت یک برند پابرجاست . با این تفاوت که نحوه برندسازی و سنجش اثربخشی متفاوت میشود. در دنیایی که شما باندازه یک کلیک فرصت دارید تا برند خود را نمایش دهید و دیگر ارتباط مستقیم انسانی را در اختیار ندارید توجه به نیازهای عمیق مخاطب دو چندان میشود. در تدوین استراتژی برند پِی پاد با مطالعه و تمرکز عمیق روی نیازهای دیده نشده مشتریان و مطلوبیت ایده ها Relevance یک استراتژی متمایز کننده قوی برای این اَپ دوست داشتنی طراحی شد.

دنیای نیازهای مشتریان دنیایی پر از فرصتهای متنوع است که هر روز تغییر می یابند . برندها در دنیای دیجیتال در معرض تغییرات روزمره در ارائه خدمات هستند و عدم داشتن استراتژی مشخص در این حوزه آنها را به چیزی نزدیک آشوب تبدیل میکند. حالا شاید اگر بگوییم استراتژی آن چیزهایی است که نباید انجام داد اینجا بیشتر قابل درک باشد.

پس از یک ماراتن استراتژی با روشن شدن کلیدهای طلایی برند راه برای طراحی هموار شده بود . حالا طراحی بصری برند بر اساس استراتژی تدوین شده و نیز برنامه های توسعه خدمات انجام پذیرفت.

cropped-my-pic-512-512.png

بسیاری از اوقات استراتژی داشتن یعنی دانستن آن چیزهایی است که نباید انجام داد و این در دنیای تنوع دیجیتالی کار آسانی نیست.

-

قبل بعد

Previous

Share On
Next