loader-logo
  • مشتری

    ساخته های فلزی اصفهان
  • مسئولیت

    مشاور
  • ماموریت

    بازآفرینی برند و تدوین استراتژی ارتباطی و توسعه محصول
  • سال

    1400
  • چالش اصلی

    ما که هستیم؟
  • وبسایت مشتری

داستان روایت سردی آهن است که با گرمای اراده منعطف میشود و شکل میگیرد. ضربه های مداومی که بتدریج فولاد آبدیده را نرم و نرم و نرم تر میکند.

شرکت ساخته های فلزی اصفهان در سال ۱۳۵۱ تاسیس گردید.فعالیت شرکت در ابتدا بهره‌برداری در زمینه برش ورق و ساخت قفسه‌های فلزی بود.این شرکت در سال ۱۳۶۲ با اخذ موافقت اصولی ساخت ۵۰۰۰ تن پروفیل درب و پنجره گالوانیزه رنگ شده به کار خود ادامه داد.

درسال ۱۳۶۸ با افزایش تولید به ۱۰۰۰۰ تن قفسه‌های فلزی مشبک و اخذ موافقت اصولی اقدام نمود. در سال ۱۳۸۱ با تغییر خط تولید به ساخت انواع پروفیل باز و دریافت پروانه بهره برداری جهت تولید ۳۵۰۰ تن از محصولات فوق مبادرت نموده و همچنین در خصوص طرح توسعه به میزان ۵۰۰۰۰ تن تولید انواع قوطی و پروفیل و لوله موافقت از اداره صنایع را اخذ نمود.

شرکت در سال ۱۳۸۴ پروانه بهره برداری از اداره صنایع دریافت نمود که مقدار ۶۰۰۰۰ تن انواع لوله و قوطی و پروفیل تولید سالیانه در آن در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر با تکمیل حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع سالن و ساختمان اداری با تعداد ۵ خط پروفیل بسته و ۵ خط پروفیل باز مشغول بکار می باشد و فاز دوم طرح در حال بررسی و برنامه ریزی جهت ایجاد خطوط جدید می باشد.

ما در سافا با چالش های متعددی روبرو بودیم اما بزرگترین چالش پیش روی ما  مواجهه با انقلاب صنعتی چهارم است. جایی که باید تماس بین تکنولوژی و فلسفه را برقرار کرد. انسان مرز نیازهای اولیه خود را درنوردیده است و اکنون از انتخاب های پیش رو آن انتخاب موفق تر خواهد بود که با فلسفه زندگی انسان و چرایی زیستی آن همخوان تر باشد. اینجا دیگر مسئله یک برند یا یک تولید نیست بلکه اتمسفر و فضای کلی زندگی و کسب و کار مورد توجه میباشد.

اصلی ترین هدف برای سافا خارج شدن از رقابت قیمتی بازار و اقیانوس قرمز بود. در کنار این هدف توسعه بازار روی محصولات فعلی نیز بعنوان هدف کوتاه مدت برای تیم مشاور تعریف گردید.​

  • استراتژی برند و ارتباطات
  • استراتژی تولید سرنخ
  • استراتژی توسعه محصول

وقتی صحبت از برند در یک بنگاه صنعتی B2B می کنیم پیچیدگی های طراحی استراتژی بیشتر میشود. به جهت اینکه اغلب تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی طی سالهای اخیر تلاشی در جهت نزدیک شدن به بازار مصرف کننده و ارائه خدمات کاربردی نکرده اند لذا نه تنها شبکه های توزیع حاکم بلامنازع این بازار شده اند بلکه تشخیص پیش رانهای مصرف کننده نیز برای تولید کننده مملو از ابهام است و قطعا در فضای مه آلود تردید، سرمایه گذاری های کمتری نیز صرف توسعه خواهد شد

طراحی
هدف
استراتژی برند و ارتباطات
افزایش اثربخشی ارتباطات
استراتژی توسعه محصول
افزایش قدرت رقابت و سهم بازار

چگونه

چگونه استراتژی را طراحی می کنیم؟

برند سالم و موفق برندی است که ارتباط بین هویت و ماهیت آن صحیح تعریف شده باشد. در غیر اینصورت فعالیت های برند سازی جز آرایشی موقت نخواهد بود. برای استخراج استراتژی صحیح برند ناچاریم تا استراتژی کسب و کار را بازخوانی و در صورت نیاز اصلاح کنیم.

برای طراحی یک استراتژی صحیح و قوی باید علاوه بر آنکه آینده را دید موقع حاضر کسب و کار خودمان و رقبا را نیز درست ارزیابی کنیم. اینکار با استفاده از روشهای متعددی در کنار هم میسر میشود. تشخیص درست پیشران های صنعت به ما کمک میکند تا بتوانیم موقعیت رقابتی خودمان در مقایسه با رقبا را بهتر درک کنیم.

پس از تدوین پایپ لاین های بازاریابی و خدمات و انطباق خدمات و زنجیره ارزش با آن و تکمیل فرآیند صحه گذاری زمان شروع اقدام عملیاتی برای توسعه خدمات و محصولات و تصحیح فرآیندها است. در این مرحله تمامی واحدها و بخشهای سازمان با موضوع لزوم تغییر و چالشهای آن مواجه خواهند بود.

برای ما یک استراتژی خوب

یعنی

آینده

بتواند آینده را تا قدر ممکن ببیند و آنرا پیش بینی کند. اثرات رفتار مصرف کننده و تغییرات فناوری را مشاهده کند و در محاسبات خود درج کند.

توانمندی ها

بتواند ارزیابی مناسبی از توانمندی های ذاتی کسب و کار داشته باشد. در واقع DNA مدیریت و سازمان را درست شناسایی کند. اینجا جایی است که قابلیت توسعه را برای آنده دارا خواهد بود.

رقبا

بتواند رقبا را خوب ببیند. تمایز ها و برنامه های آنان را تا حد امکان تشخیص دهد و نقاط POP و POD را درست ترسیم نماید.

زمانیکه فونداسیون (استراتژی ) طبقات ( محصول، خدمات، تجربه فرآیند) ما به بلوغ لازم رسید زمان آنستکه نمای ساختمان (هویت برند) را نیز منطبق با همان استراتژی ترسیم کنیم. حالا زمان آن میرسد که از سمت چپ مغز به سمت راست مهاجرت کنیم . اعداد و ارقام و برنامه ریزی ها و استراتژی ها بایستی بتوانند در قالب رنگ و نماد و فرم و احساساس جلوه کنند.

تیم طراحی با هدایت وحید محمودیان بر اساس خطوط راهنمای استراتژیک سآفا کار بازطراحی هویت بصری برند را شروع کردند. مفهوم سخت کوشی و تلاقی آن با نوآوری ما را به سمت شخصیت یک کرگدن طلایی راهنمایی کرد. اکنون زمان آن بود که جسارت هم چاشنی کار شود و همراهی خوب مدیریت مجموعه سرکار خانم مهندس عابدی مسیر را برای بسیار هموار کرد.​

cropped-my-pic-512-512.png

عبور از این چالش برای تولید کنندگان محصول محور بسیار سخت و دشوار خواهد بود. اکنون نیاز داشتیم تا عمیقتر آینده را واکاوی کنیم و فرصت های پیش رو با توانایی های این مجموعه مستعد گره بزنیم.​

-


Share On
Next