loader-logo
  • مشتری

    لوازم خانگی دِوو
  • مالک

    گروه صنعتی انتخاب
  • مسئولیت

    مدیر پروژه
  • ماموریت

    تدوین استراتژی برند / توسعه محصول و خدمات
  • سال

    1398
  • چالش اصلی

    دوو چیست؟
  • وبسایت مشتری

سالها بود که او در عمق خاطراتمان با اسپیرو سیِلو میشناختیم. اعتماد مان جلب شده بود امایکجا این نخ ارتباطی گسسته شده بود.

برند یعنی شخصیت یک کسب و کار. برند یک موجود پویا است همانطور که شخصیت ما در طول زندگی دچار تغییر میشود برندها نیز میتوانند دچار تغییراتی شوند. برخی مثبت و برخی منفی. استراتژی ها به برند کمک میکنند تا مسیر صحیح را بشناسیم و در خط درست و مناسب خودمان حرکت کنیم. وجود استراتژی ها برای ما خوب نیست بلکه ضروری است.

طراحی
هدف
استراتژی برند و بازاریابی
افزایش سهم بازار
استراتژی توسعه محصول
افزایش قدرت رقابت
کمپین لانچ محصول
افزایش افزایش فروش محصولات

چگونه اعتماد ایجاد میشود؟

ایجاد اعتماد شاید مهمترین رهاورد یک برند باشد.این موضوع از یک منظر چندان پیچیده نیست و از منظر دیگر موضوعی ظریف و پیچیده. وقتی بدانیم که اعتماد را نمیشود با تبلیغات ساخت و اعتماد چیزی است که از تجربه حاصل میشود پیچیدگی های تاثیر برند بر موضوع میزان اعتماد مشتریان بسیار مهمتر میشود. تجربه ای که از تماس با تمام شئون یک برند حاصل میشود.

شرکت های لوازم خانگی تمام تلاش خود را برای ارائه ویژگیهای جدید در محصول میکنند اما مردم چیزی فراتر از این را از آنها انتظار دارند. با تمامی تلاش های برندها این شکاف که ما آنرا شکاف اعتمادمی نامیم هنوز وجود دارد. این آمار به ما میگوید که مردم اروپا انتظارشان از نوآوری برندها برآورده شده است و برای ارتباط عمیقتر با برندها در جستجوی عملکردهای دیگر برند ها هستند. عملکردهایی نظیر آنچه برندها چقدر خود را مسئول و متعهد به محیط زیست خود میبینند. یا اینکه چقدر خود را مسئول و مراقب مشتریان می دانند.

پس از مطالعه و تدوین استراتژی های ارتباطی برند دِوو در ایران و برگزاری جلسات ارائه و تصویب آن زمان اجرا مانند پروژه های دیگر فرا میرسید.

هویت و ماهیت یک برند ارتباط ناگسستنی با یکدیگر دارند. همانطور که لباسی که میپوشیم باید قواره و سایز ما باشد قبل از آنکه هویت برندمان بتواند ابراز شود باید مطمئن باشیم که آیا کسب و کار ما در قواره این هویت ادعا شده هست ؟ سوال بسیار سخت و گاه هم پاسخهای تلخی دارد. پس قبل از هر ادعایی ماهیت برند را بر اساس استراتژی مشخص شده بازسازی میکنیم. این بازسازی مشتمل بر فرآیندهای جدید، آموزشهای جدید، محصولات و خدمات جدید خواهد بود.

اگر فرآیندهای طراحی برند بدرستی طی شده باشد و استراتژی توسعه محصول هم بدرستی نوشته باشد تنها کاری که می ماند آنستکه بر اساس پیشرانهایی که تعریف شده است توسعه محصولات و خدمات را انجام داد.
البته بهمین سادگی هم نیست و بزرگترین مشکل آنستکه عموما شرکتها در توسعه محصول و خدمات خود بصورت هیجان زده عمل می کنند یعنی از خطوط راهنمای استراتژیک خود خارج میشوند و گمان می کنند این توسعه بر جذابیت های آنان خواهد افزود. این در حالیستکه آنان با اینکار ندانسته به مرکز دایره رقابت در ویژگیهای مشابه نزدیکتر خواهند شد. و این یعنی برندهای مشابه هم و بازخوانی اش میشود برند بدون تمایز و بدون شخصیت!

محدودیت های ما در این پروژه کم نبود. ما باید تلاش میکردیم تا برندی را بازسازی کنیم و قسمتهای خالی استراتژی اش را تکمیل کنیم و ضمن اینکه ارزش افزوده های جدیدی برای برند ایجاد کنیم از گایدلاین های قبلی برند هم خیلی فاصله نگیریم. پس از تکمیل استراتژی نوبت طراحی هویت بصری بود.

زمانیکه فونداسیون (استراتژی ) طبقات ( محصول، خدمات، تجربه فرآیند) ما به بلوغ لازم رسید زمان آنستکه نمای ساختمان (هویت برند) را نیز منطبق با همان استراتژی ترسیم کنیم. حالا زمان آن میرسد که از سمت چپ مغز به سمت راست مهاجرت کنیم . اعداد و ارقام و برنامه ریزی ها و استراتژی ها بایستی بتوانند در قالب رنگ و نماد و فرم و احساساس جلوه کنند.

خدمات جدید فولاد کوثر در قالب اپلیکیشن و نرم افزارهایی که روند خدمت به مشتریان را تسریع و تسهیل می کنند.

با اجرای برنامه یکپارچه دِوو با کمپین تبلیغاتی قهرمان خاموش بر اساس محصول جدید شوینده سهم آگاهی Brand Awareness برند را افزایش دادیم و همزمان با یک محصول پرچمدار Flagship عامل تمایز Diffrentiation نیز بهبود پیدا کرد

در ادامه با کمپین محصولی "واقعیتش اینه" محصولات جدید صوتی و تصویری را وارد بازار نمودیم . این کمپین بصورت اینترنتی و محیطی ( تهران) انجام شد و درکوتاه مدت تمامی محصولات موجود از این گروه کالایی مورد استقبال عموم واقع شد.


Previous

Share On